יום ראשון, 12 בנובמבר 2017

חידוש פרגולות עץ

הגיע הזמן לחדש את הפרגולה

פרגולות יכולות להיות הרכישות הכי טובות שנבצע עבור הבית אך כמו כל רכישה אחרי כמה שנים יש צורך להתחיל בתחזוקה שוטפת. יש פרגולות שצריכות תחזוקה מאסיבית יותר ויש כאלו שיכולות לתת לכם ראש שקט, בעיקר אם מדובר על פרגולות שכלל לא עשויות מעץ אלא מאלומיניום או חומרים סינטטיים אחרים, אך הישראלים שלא מוותרים על המראה הכי טבעי שיש צריכים להתמודד עם חידוש הפרגולה לפחות אחת לכמה שנים. חידוש פרגולות עץ יכול להתבצע בגלל שלל סיבות כאשר גם חיזוק הפרגולה עצמה מבחינת הקורות והיסודות הוא דבר שצריך לקחת בחשבון לתקופות ארוכות.


חידוש פרגולות עץ: כל הדברים שצריך לדעת


·         חידוש פרגולות עץ יכול להתבצע מהרבה סיבות אך בכל מצב בו כבר משפצים את הפרגולה כדאי להעניק לה טיפול כולל. פרגולות עץ אמנם נראות נהדר בכל מרפסת ובעיקר בגינות אך הן תלויות מאוד גם במזג האוויר. במידה והמקום יבש מאוד הפרגולה יכולה להתקלף בגלל השמש העזה יחד עם הצבע שישתנה. אם מדובר במקום גשום אז המים הרבים יכולים לחדור לתוך קורות העץ ולנפח אותם. במקומות מסוימים יכול להתפתח עובש שיהרוס לנו את חוויית השהייה בפרגולה ולכן יש צורך גם לנקות אותה. אמנם לא תמיד הטיפול צריך להיות מקיף אך חשוב להיות עם היד על הדופק ולהרגיש מתי הגיע הזמן לטפל בה.

·         כל חידוש פרגולות עץ חייב להתחיל בניקיון שלה. חשוב להיזהר לנקות אותה עם אמצעים שיכולים לשרוט אותה וכך למעשה נהרוס את הקורות גם מבחינת העמידות שלהן וגם מבחינת העיצוב. אחרי שמנקים היטב את הקורות מאבק ומעובש חשוב לבדוק האם יש צורך בחידוש של חלקים שלמים שאולי נאכלו על ידי מזיקים, נשברו או ניזוקו קשות מכל מפגע כלשהו. רוב הטיפול שהפרגולה תצטרך הם דווקא מילוי סדקים קטנים שנוצרו בה עם הזמן בגלל היובש של הקורות על ידי חומרי איטום מתאימים.


צביעה ומריחת לכה


אחרי שמחדשים את קורות הפרגולה ודואגים שאין עובש ואין סדקים הגיע הזמן לצבוע אותה מחדש. אמנם מדובר על צבע עץ טבעי אך לעתים יש אזורים שצריכים להיצבע ולכל הפחות להימרח שוב בלכה. חשוב לבחור בלכה איכותית שתספק הגנה לעץ מנזקי רטיבות ומקרני השמש שפוגעות בו.

הפוסט "חידוש פרגולות עץ" פורסם לראשונה בטמבלר ברנשטיין פרגולות
pergolotbernstein.tumblr November,13,2017 via

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה